Nesilden Nesile Mirastır Bize

Futbol bazı insanlar için 90 dakikadan ibaret olsa da bizim gibi insanlar için bir tutku, babadan kalan miras, oğluna olan borçtur. Bizim gibilerin hikayesi hep aynıdır. Kahramanlar farklı olsa da Giriş Gelişme Sonuç hep aynıdır. Gidilen ilk maç, gidilen ilk derbi, ilk deplasmanın unutulmazdır senin için. İlk gittiğim maçı hatırlamıyorum ama babamdan dinlediğim kadarıyla aktarayım.
  
Yıl 2000 ama yer İstanbul Ali Sami Yen Stadyumu (seni yıkan dozerin…). Galatasaray bu kutsal vatan topraklarının gördüğü ilk ve tek Avrupa kupasını kazanmıştı. Kupa ilk kez stadyumda taraftara sunulacaktı. Maça 3 saat kala tribünler tıklım tıklım. Ben kapalı tribünün ortalarında, babamın omuzlarında karşılıklı tezahüratları, atılan havai fişekleri izliyordum. İşte o gün başladı bendeki futbol ve tribün aşkı.
 
İlk yalnız gittiğim derbi 2007 Fenerbahçe derbisi meşhur su savaşı derbisi olarak ta anılmakta şimdilerde. Maçı 2-1 kaybetmiş olsak ta tribünler beni bir daha aşık etmişti futbola ve tribüncülüğe. Hepimizin bildiği o meşhur söz gibi “Futbolun sadece futbol olmadığını Ali Sami Yen’de anladım” diyenlerdenim bende.

İlk deplasmanım 2010 Eskişehir. Sabah erkenden incirliye gitmiştim o kadar erkendi ki kimsecikler yoktu ortada. Otobüse binmeden başlamıştı heyecanım. O otobüste öğrendim arka 5li realitesini, kilometrelerin tabelalardaki kadar kolay tükenmediğini ve Galatasaray’ın yokluğunda yolların bize memleket olduğunu…


Bana bugüne kadar çok şey öğretti ama babama şükran borçlu olduğum konulardan bir tanesi kesinlikle bana bu sevdayı aşılamasıydı. Nesilden nesile mirastır oğluma, torunuma vasiyetim cimbom yazsın musalla taşıma...



0 yorum:

Yorum Gönder

SONSUZA DEK

SONSUZA DEK